onsdag 23. november 2016

Har vi tid, får vi tid eller tar vi tid?


 

Det er hektiske tider. Tipper at det er det for mange, det er mange oppgaver som skal sluttføres på arbeid før jul. Og det er mer hektisk enn vanlig på familefronten, med advent, avslutninger og forberedelser.

Så dukker det opp hos meg: TID
Lånt fra internett -uten opphavsrett





Har vi tid?

Får vi tid?

Tar vi tid?

Det er noe jeg har reflektert over  mange ganger siste tiden. Når tiden "springer fra meg" - hvorfor gjør den det? Har jeg riktig fokus? Vil jeg for mye?

I arbeidssammenheng så tenker jeg at det er viktig at jeg, sammen med mine lederkolleger, har fokus. Og at vi sammen sørger for at vi holder fokus. Det høres så lett ut, men det jammen vanskelig. Det er så mange ting som skjer, så mange spennende, interessante, viktige saker som dukker opp. Kan vi si nei? Nei: Vi holder fokus - fokus på det vi sammen har planlagt og bestemt.
Så tror jeg at det alltid vil dukke opp uforutsette saker og situasjoner. Dog har jeg veldig tro på at dersom vi har gode planer og et felles fokus så vil det være lettere å takle de uforutsette situasjonene vi velger å håndtere. OG de vi velger å si nei til.

Det vil jeg ta med meg i planleggingen for 2017. Forsøke å ha et hovedfokus, sørge for en rød tråd gjennom vår handlingsplan, vårt årshjul, vår arbeidsplan og utfordringer. På den måten kan jeg håndtere de riktige utfordringene, til rett tid, sammen med mine medarbeidere og lederkolleger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar